Călătorul desăvârşit

Un magazin de modă din Bombay, unde ţesăturile colorate sunt transformate în articole de îmbrăcăminte la comandă. (By Michele Goncalves)

Eu lucrez în prezent în Bombay, India, şi am fost complet captivată de veşmintele colorate şi feminine cu care se îmbracă femeile de aici. Venind de pe Coasta de Est a Statelor Unite, cele trei culori preferate de noi sunt negru, negru şi negru. Cu toate acestea, indiencele se îmbracă în tonuri vibrante, cum ar fi fuchsia, portocaliu sau galben lămâie. După ce am văzut acest lucru în fiecare zi pe străzile de aici, am ştiut că unul dintre obiectivele mele înainte de a pleca va fi să găsesc nişte haine deosebite care să-mi amintească de această călătorie.

Pentru a începe această căutare, împreună cu două colege mele şi ne-am aventurat într-unul din magazinele de la hotelul la care ne-am cazat. Modelele şi ţesăturile superbe erau de-a dreptul ameţitoare. Nedând importanţă preţului, am ales nişte bluze minunate şi ne-am îndreptat spre cabina de probă. Pur si simplu m-am îndrăgostit de o tunică care avea culoarea de boia de ardei cu flori, brodată cu fire de aur, şi de o rochie de bumbac de culoarea fildeşului cu trandafiri roşii. Când m-am dus la casă am depăşit 300 de dolari. Ouch!

În ziua următoare, o parte din noi am mers la un alt magazin pentru turişti recomandat în unele site-uri şi ghiduri. Aici o colegă de-a mea şi-a cumpărat un saree minunat de mătase albastră pentru 14 000 de rupii (aproximativ 270 de dolari). Abia aşteptam să le dăm vestea contactelor noastre de la compania locală unde lucram când am aflat că am fost păcălite (am plătit dublu sau triplu faţă de valoarea reală).

În final cineva de la compania noastră s-a oferit să "ne arate zonele" de unde puteam cumpăra haine şi bijuterii foarte frumoase la preţuri foarte bune. Toate am fost de acord.

Săptămâna următoare după program, am mers circa 5 minute de la sediul nostru şi am dat de aur, ca să spun aşa. Acest magazin pe care l-am vizitat avea pereţii acoperiţi ca un curcubeu în rulouri colorate de material, şi rafturile pline cu bluze de lungimea unei tunici numite kurtis. Varietatea şi selecţia au fost destul de bune. Am luat mai multe produse, cum ar face un copil într-un magazin de dulciuri. Spre încântarea mea, multe mi s-au potrivit ca o mănuşă, în timp ce unele necesitau unele modificări.

La faţa locului, în mai puţin de 20 de minute, două cămăşi mi-au fost modificate după măsurile mele fără să plătesc ceva în plus! Am ieşit din magazin cu cinci bluze pentru mai puţin de 129 de dolari. Aceasta este diferenţa dintre a face cumpărături ca un localnic şi a face cumpărături ca un turist. Vreau să le mulţumesc tuturor celor de la Centrul Matching din Rustum Palace (lângă Teatrul Ganga Jamuna) din Bombay pentru ospitalitatea şi serviciile incredibile.

Sfatul meu cel mai bun, atunci când călătoriţi în străinătate, este să întrebaţi localnicii unde îşi fac cumpărăturile. Dacă nu aveţi niciun contact sau un coleg la care să apelaţi, cereţi sfatul celor pe care îi întâlniţi în timp ce îşi efectuează sarcinile zilnice. Întrebaţi chelnerul de la restaurantul unde aţi cinat, ghidul dvs. sau un şofer de taxi pentru început.

Ideea este că ar trebui să cereţi şi opiniile altcuiva decât ale administratorului hotelului sau să vă ghidaţi doar după site-urile web. Aceste surse tipice vă pot îndrepta spre locuri mai bine-cunoscute sau turistice ... despre care ştim cu toţii că au preţurile umflate.

Ca întotdeauna, vă doresc cele mai fericite călătorii!