Epoca bigoţilor: muzeu din Manchester ascunde o pictură cu nimfe pentru a adera la #MeToo

Decizia Galeriei de Artă din Manchester, Marea Britanie, de a retrage temporar o renumită pictură victoriană cu nimfe a fost considerată “puritană” şi un act de “moralizare autoritară”.
Tablou scos dintr-o sală a unui muzeu din Manchester, pe motive de nuditate
Tablou scos dintr-o sală a unui muzeu din Manchester, pe motive de nuditate (Wiki Commons)

Inspirată de mişcările #MeToo şi Time’s Up împotriva atacurilor sexuale, Galeria de Artă din Manchester a ascuns pictura "Hilas şi nimfele" a lui John William Waterhouse (1849-1917) pentru a discuta despre cum este prezentată şi interpretată arta.

Galeria a scris pe un blog despre raţionamentul pe care l-a avut conducerea: “Această galerie prezintă corpul femeii ca o ‘formă decorativă pasivă’ sau ca o ‘femeie fatală’. Haideţi să schimbăm această fantezie victoriană!

“Galeria se află într-o lume plină de probleme legate de gen, sex, rasă, sexualitate şi clasă, care ne afectează pe toţi. Cum ar putea operele de artă să vorbească într-o manieră mai contemporană, mai relevantă?”

Reacţia a fost în mare parte negativă în rândul iubitorilor de artă, al femeilor şi chiar al unor feministe care s-au plâns de cenzură, susţinând că măsura este un act de “moralizare autoritară” şi o oglindire a aşa-zisei “corectitudini politice”.

Alţii au afirmat că este “degradant” şi “ofensiv” să se combine arta cu dezbaterea #MeToo privind crimele sexuale comise împotriva femeilor.

Pictura respectivă descrie momentul anterior răpirii lui Hilas, însoţitorul eroului grec mitologic Hercule, de către nimfe.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Cultură