Scandalul criptomonedelor pentru #rezist sare graniţele. Gâdea, somat oficial să "dinamiteze" scenariul lansat de Luju

Acuzată de Luju şi Antena 3 că ar fi în spatele unei finanţări masive a lui Soros către grupările #rezist şi ONG-uri care sprijină Opoziţia şi DNA, Fundaţia Bathory ia poziţie şi îi cere postului Antena 3 să îi publice dezminţirea.
Miting organizat de Antene, Piaţa Constituţiei, 19 februarie 2016. În imagine Mihai Gâdea
Miting organizat de Antene, Piaţa Constituţiei, 19 februarie 2016. În imagine Mihai Gâdea (Eugen Horoiu/Epoch Times)

Nu demult Antena 3 susţinea, preluând un articol publicat de site-ul Luju.ro, că DIICOT anchetează sute de tranzacţii în cryptomonede, prin care în ultimii trei ani peste 14.000.000 dolari ar fi intrat în România pentru a alimenta "grupări #rezist şi ONG-uri susţinătoare fervente ale DNA, Iohannis, Cioloş şi USR". În spatele „portofelului virtual” doldora de bitcoini ar fi stat, susţinea Luju, fundaţia Ştefan Batory din Polonia, sponsorizată în mod direct de miliardarul George Soros.

Contactaţi de grupul civic #REZISTENŢA, care a tradus articolul publicat de luju.ro, reprezentanţii fundaţiei Batory dezmint scenariul lansat de Luju şi preluat de Antena 3 şi cer postului fondat de Dan Voiculescu să îi publice dreptul la replică.

"Informaţiile prezentate nu sunt adevărate. Fundaţia Batory nu a fost niciodată angajată în nicio afacere cu bitcoin sau criptomonede şi niciodată nu a acordat granturi către nicio entitate din România", transmite Fundaţia în dreptul la replică trimis postului Antena 3.

În solicitarea lor, reprezentanţii fundaţiei Batory acuză Antena 3 că nu le-a cerut punctul de vedere aşa cum prevede Codul Audiovizualului şi cer difuzarea următorului drept la replică:

"Informaţiile prezentate la Antena 3, în cadrul emisiunii Sinteza Zilei nu sunt adevărate. Fundaţia Stefan Batory nu a fost niciodată angajată în nicio afacere cu bitconi sau criptomonede şi niciodată nu a acordat granturi, către nicio entitate din România. Toate granturile administrate de Fundaţia Stefan Bathory sunt declarate în raportul anual, valabile pe site-ul fundaţiei, împreună cu raportul financiar complet care este verificat în fiecare an de companii de audit. Fundaţia Stefan Batory respectă cu strictele toate reglementările legale şi financiare, inclusiv cele cu privire la spălarea banilor şi combaterea terorismului şi aderă la cele mai înalte standarde de transparenţă şi responsabilitate. Mai mult, toate operaţiunile Fundaţiei fac obiectul controalelor agenţiilor de stat şi ale insituţiilor de stat corespunzătoare, raportatele anuale detaliate sunt depuse la autorităţile de supraveghere guvernamentale inclusiv la Ministerul Educaţiei şi la Institutul Naţional al Libertăţii din cadrul Cancelariei Prim-ministrului".

În final, organizaţia îi cere lui Mihai Gâdea să difuzeze dreptul de replică la aceeaşi oră de maximă audienţă în care au fost făcute publice şi informaţiile defăimătoare la adresa fundaţiei, conform art 57 din Codul Audiovizualui şi art 51 din decizia nr 220/2011. Solicitarea a fost transmisa Antenei 3 de Fundaţia Bathory pe data de 28 noiembrie a.c.

(Epoch Times)

(Epoch Times)

"Fumigene de presă de genul acesta au tot apărut în ultimii doi ani, cu precădere. Ele lovesc şi apoi dispar ca orice minciună, şi nimeni nu mai urmăreşte subiectul, însă răul făcut rămâne. Totuşi, când minţi fără jenă despre organizaţii internaţionale pentru a profita de naivitatea oamenilor care nu ştiu ce e acela bitcoin trebuie să existe consecinţe", au comentat, pe Facebook, reprezentanţii grupului Rezistenţa vestea solicitării trimise de Fundaţia Bathory postului Antena 3.

Reamintim că publicaţia "Lumea Justiţiei"( Luju.ro) a susţinut că DIICOT anchetează sute de tranzacţii în cryptomonede, prin care în ultimii trei ani peste 14.000.000 dolari ar fi intrat în România pentru a alimenta "grupări #rezist şi ONG-uri susţinătoare fervente ale DNA, Iohannis, Cioloş şi USR."

Potrivit sursei citate care, reamintim, la scurtă vreme după ce liderul PSD Liviu Dragnea a acuzat că la protestul din 10 august s-a încercat o adevărată lovitură de stat şi că mişcarea Rezist ar fi finanţată din străinătate, a început prezentarea unui "serial" pe această temă, pistele ar conduce spre un „portofel virtual” de pe platforma online BLOCKCHAIN, alimentat de Fundaţia Ştefan Batory din Polonia, sponsorizată în mod direct de miliardarul George Soros.

Publicaţia citată mai pretinde că potrivit informaţiilor deţinute de DIICOT, în ultimii 3 ani, până la finalul lunii octombrie 2018, din acest portofel au fost realizate 403 tranzacţii, care au totalizat suma de 14,9 milioane de dolari iar aceşti bani ar fi ajuns "la organizaţiile care au promovat intens mişcările de stradă care au avut loc în ultimii doi ani în România, inclusiv protestele din 10 august 2018."

Printre beneficiarii sumelor de bani primite din acest portofel de la Fundaţia Stefan Bathory s-au numărat pe lângă "grupări #rezist" şi mai multe organizaţii non-gvernamentale precum: Declic, VăVedem, Corupţia Ucide, Oradea Civic, Funky Citizens, Just, Casa Jurnalistului, Vice.com sau Rezistenţa TV despre care Luju susţine că sunt "cunoscute în mediul online ca susţinătoare fervente ale DNA, Iohannis, Cioloş, USR etc." Articolul integral poate fi citit aici.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO08 INGB 0000 9999 0529 5415 deschis la ING Bank pe numele Asociația Timpuri Epocale

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Interne