Berlusconi critică politica lui Monti şi se ceartă cu secretarul partidului Poporul Libertăţii (presa italiană)

Fostul premier italian, Silvio Berlusconi.
Fostul premier italian, Silvio Berlusconi. (GIUSEPPE CACACE / AFP / Getty Images)
Epoch Times România
09.11.2012

Declaraţiile făcute joi seară de fostul premier italian Silvio Berlusconi, care a criticat politica economică a guvernului Monti, solicitând 'o mare revoluţie' în viaţa politică italiană, se află vineri în atenţia principalelor publicaţii din Peninsulă.

'Il Cavaliere îl critică pe Monti', titrează La Repubblica de la Roma, care scrie că fostul premier italian a afirmat joi că politica economică a succesorului său Mario Monti este 'dăunătoare' pentru Italia, în contextul în care în primăvara anului viitor vor avea loc alegeri parlamentare.

'Guvernul Monti a adoptat în domeniul economic o politică care dăunează ţării. Toate datele s-au înrăutăţit în cursul ultimului an, a crescut şomajul, a scăzut productivitatea, iar cetăţenii sunt deprimaţi', a declarat Berlusconi reprezentaţilor presei, la finalul unei reuniuni a partidului Poporul Libertăţii (PdL), formaţiunea de centru-dreapta pe care a fondat-o în 1994, semnalează principalul cotidian roman.

'Aversiunea generală pe care poporul o resimte faţă de sistemul politic este din cauza faptului că la putere s-a instalat un guvern de tehnocraţi în locul unui guvern ales de cetăţeni', a afirmat miliardarul în vârstă de 76 de ani. În campania electorală însă, partidul său nu îl va viza pe Monti, fiindcă acesta a făcut cunoscut că nu va candida şi ar fi, deci, 'contraproductiv pentru noi', a ţinut să menţioneze fostul prim-ministru, care a demisionat în noiembrie 2011 din cauza unei serii de scandaluri, după ce a dominat viaţa politică din Italia timp de aproape 20 de ani, comentează La Repubblica.

Condamnat luna trecută de Parchetul din Milano pentru fraudă fiscală, iar în prezent judecat pentru relaţii cu o prostituată minoră, Il Cavaliere a anunţat că nu va mai candida la postul de premier, dar că intenţionează să participe în continuare la viaţa politică a ţării, pentru a realiza 'o mare revoluţie în cadrul PdL, partid care va trebui să îşi schimbe numele, pentru a recupera încrederea alegătorilor italieni'. Berlusconi este convins că politica italiană are nevoie de 'un mare şoc, pentru a se putea reînnoi, şi are nevoie de noi protagonişti', subliniază publicaţia amintită.

'Este nevoie de un nou Berlusconi, ca acela din 1994', a adăugat Il Cavaliere, care nu mai este convins de importanţa alegerilor primare în vederea desemnării succesorului său în fruntea PdL, alegeri pe care el însuşi le propusese, alegând şi data - 16 decembrie. Aceste declaraţii au dus la o confruntare puternică cu actualul secretar al PdL, Angelino Alfano, candidat la alegerile primare, care a spus: 'Nu voi fi lider al unui partid care nu mai înseamnă nimic. Alegerile primare au fost decise şi se vor desfăşura pe 16 decembrie. Ajunge cu politicienii care povestesc bancuri!'.

Poziţia fermă a lui Alfano a dus în cele din urmă la un rezultat concret: alegerile primare în cadrul partidului de centru-dreapta fondat de Berlusconi se vor desfăşura, în luna decembrie, iar fostul premier a declarat: 'Spuneţi-mi ce trebuie să fac. Sunt o resursă la dispoziţia voastră, dar cred că alegerile primare ale PdL ar trebui să fie organizate votând în mai multe 'call centers', timp de 10-12 zile', o propunere care a dezlănţuit critica liderilor celorlalte partide din Italia, potrivit publicaţiei menţionate.

'Berlusconi atacă guvernul Monti', titrează Corriere della Sera din Milano, care scrie că fostul premier a mai spus că 'italienii sunt dezgustaţi de politică, din cauza tehnocraţilor care guvernează ţara', adăugând că 'actuala criză economică este gravă, din cauza egoismului Germaniei'.

Il Cavaliere a confirmat însă că va participa la campania electorală, 'pentru a le explica italienilor ce partid vor trebui să voteze, pentru că italienii trebuie să înveţe să voteze', relatează principalul cotidian milanez.

'Berlusconi se ceartă cu Alfano', titrează La Stampa din Torino, care susţine că miza este mare, deoarece este vorba despre viitorul principalului partid de centru-dreapta din Italia.

'Criză de nervi în PDL', titrează cotidianul roman de stânga Il Fatto Quotidiano, care scrie că, pentru prima dată, actualul lider al PdL, Angelino Alfano, poreclit 'Angelino Jolie' de jurnalistul Marco Travaglio, director adjunct al cotidianului roman menţionat, îl critică pe fondatorul Poporului Libertăţii, declarând: 'Nu suntem un partid care povesteşte bancuri şi glume'.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale